Talán regisztráció

 

 

 

 

 

 

 

Regisztráció

Az óvoda első étkezése a TÍZÓRAI!

 

Gyermekeink helyes táplálkozási szokásainak kialakítása a mi feladatunk. Egyszerűnek hangzik, azonban a hétköznapok rohanásában ezt nem mindig könnyű otthoni keretek közt megvalósítani, főleg, ha mi magunk sem szántunk erre korábban időt.

Sokan azt hiszik, és néha pedagógusok között is találkozhatunk azzal a hittel, hogy a bölcsi, óvoda, és a kisiskola első étkezése a reggeli. Vagyis az intézmény feladata a reggeli biztosítása.

Ez azonban nem így van! Ez a szülő feladata!

Ébredéshez képest nagyjából fél órán belül meg kell lennie az első étkezésnek ahhoz, hogy a szervezetünk biológiai folyamatai megfelelően indulhassanak, így az óvodában kapott első étkezés már a tízórai, tehát a második étkezése kell(ene), hogy legyen a napnak! Aztán jön az ebéd, uzsonna és otthonra szintén marad még egy, a vacsora - erről ne feledkezzünk meg!

Nagyon fontos, hogy a gyerekek (és a szülők is!) naponta ötször egyenek, melyből a közétkeztetés gyermekeink számára  többnyire hármat biztosít, a másik kettőt tehát otthon kell hozzátennünk.

Az étlap rendszeresen kifüggesztésre kerül az intézményekben, így bármelyik felelős szülő nyomon követheti, hogy gyermeke aznap mit evett, és ehhez mérten ki tudja alakítani a fennmaradó két étkezést.

Fontos szem előtt tartani azt is, hogy lehetőleg a család minden tagja naponta több alkalommal egyen zöldséget és gyümölcsöt is – egyszerre mindenki annyit, amennyi a markába belefér.  Természetesen ez lehet része egy adott étkezésnek (zöldség a reggelihez, gyümölcs az uzsonna részeként, stb.), de fogyasztható csak magában is bármelyik.

A napindító esetében nem kell természetesen villás reggelikre gondolni, csak épp egy pár falatra, hogy mire 1/2 9- 3/4 9-re gyermekünk megkapja a tízórait az óvodában/iskolában, ne legyen farkaséhes, ne kezdjen el fájni a pocakja, legyen energiája játszani, és ne induljanak el káros élettani mechanizmusok.

„Szóval reggelire fel! melyhez adunk egy-két tippet:

- natúr joghurt gyümölccsel, zabpehellyel kikeverve, egy

-két kávéskanál mézzel

- zabkása lekvárral

- pirítós kenyér vajjal, teával

- müzli joghurttal/tejjel

- banánturmix

- teljes kiőrlésű kenyér szendvicskrémmel/felvágottal és uborkával/paradicsommal

- kakaó, pár szem teljes kiőrlésű keksszel

Ha eddig nem reggelizett a család, de szeretnéd tudatosan, egészségesen megélni a mindennapokat, hidd el, érdemes este kitalálni, reggel pedig egy kicsit korábban kelni, hogy a nap jól induljon.

 Arról nem is beszélve, hogy mennyire jó lehetőséget ad ez a néhány perc is arra, hogy együtt legyetek, egymást bíztatva az esetleg aznap Rátok váró kihívásokat tekintve – a legkisebbek szempontjából is! Kisbabádnak is elmondhatod, hogy ma doktornénihez/bácsihoz mentek, apa pedig dolgozni indul, de délután nagyon várjátok haza; óvodás/iskolás gyermekeddel megbeszélheted, vajon mi vár rá aznap; és az is fontos, hogy a gyerekek tudják, hogy szüleik számára is vannak napi tervek, melyeket meg kell valósítaniuk – egy megbeszélés, egy határidős feladat, stb.

Ha rajtunk, szülőkön azt látják, hogy a dolgoknak megvan a maga rendje, és nem csak számukra léteznek kötelező dolgok, sokkal nagyobb eséllyel válnak maguk is életüket tudatosan szervező felnőtteké.

 

Forrás: www.tudatosmami.hu

   

PARTNEREINK

 

 

Baba Direct

Kapcsolat