Talán regisztráció

 

 

 

 

 

 

 

Regisztráció

Anya, Te tudsz játszani?

 

„-Hát persze!”- Jön a magabiztos válasz. De aztán, ha tényleg oda kerül a sor, hogy leüljünk a saját gyermekünkkel játszani, bizony a helyzet nem mindig ilyen egyszerű.

 

  • Hogyan, és mivel játsszunk a 1,5-3 év közötti gyermekkel? Az ovis korosztállyal? S mi van a kisiskolásokkal?
  • Hogyan és mi alapján válasszunk játékot gyermekünk számára? Ha van két majdnem ugyanolyan játék, hogyan lehet eldönteni, hogy melyik lesz neki a jobb?
  • Hogyan adjuk a kezébe az újdonságokat, hogy sokat szeretett játékok legyenek, melyek élményt adnak mindkettőnknek?
  • S akkor még nem is beszéltünk a játékok áráról… Valóban mindig csak a legdrágább a legjobb?

 

Az ember jóformán bele sem gondol ezekbe, csak bemegy egy játékboltba, ahol jó esetben ajánlanak neki valamit életkor és nem alapján – leginkább azt, ami aktuálisan a legnépszerűbb -, kevésbé jó esetben pedig odaállítják egy játékokkal zsúfolásig megpakolt polc elé „tessék, ezek vannak, lehet választani”.

Az ember lánya pedig választ egy játékot, mert látta a barátnőnél, a televízióban, az oviban, vagy éppen mert tetszik a doboza, meg különben is szép színes, és olyan jónak tűnik... Aztán hazamész, átadod a gyermeknek, kibontjátok, és rájöttök, hogy talán mégsem olyan jó:

- mert csak szép, de igazából sok értelme nincs.

- mert kibontás után kiderült, hogy csak nézni lehet, de játszani vele nem.

- így porfogó lett ez is. 

Ennek tükrében az a játék lesz a legdrágább, mert csak áll, és nincs kihasználva.

 

Hogyan lehet ezt elkerülni?

 

Utánajárni, kérdezni, szétnézni, a lehetőségeket felmérni, megnézni, hogy milyen játékok vannak és melyik mire való, melyik illik a gyermek aktuális fejlettségi szintjéhez, stb., stb… Persze. Szülőként viszont nehéz még erre is figyelni, hiszen sok a teendő: munka, háztartás, a mindennapi csip-csup dolgok megoldása, megszervezése mellett már nem jut idő, még erre is…

Sokszor örülünk, ha a gyermek elfoglalja magát valamivel, amíg gyorsan elkészítjük a vacsorát, beteszünk még egy adagot mosni… Mert alapvetően azt várjuk el egy játéktól, azaz attól lesz egy játék jó a Szülő szemében, ha a gyermek sokáig, vagy legalábbis minél tovább „elvan” vele. Egyedül.

Persze, erre is szükség van, de a játék, játszás során a lényeg nem ez. Játék során a gyermek tanul. Életének első pillanatától fogva gyakorlatilag tanulásra van kondicionálva: megtanult fogni, tolni, dobni, forogni, kúszni, mászni, járni, beszélni, stb. Ezt a folyamatot használják ki a valóban jó játékok - a kíváncsiságot, tanulás iránti vágyat elégítik ki a megfelelő szinten formában.

A kérdés már csak az,

  • hogyan, és miként lehet ezeket a játékokat jól kiválasztani?
  • Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni egy 2 éves gyermeknél, és milyeneket egy 3, vagy egy 6 évesnél?
  • Milyen eszközök állnak rendelkezésre, és mit érdemes figyelni a játékválasztás során?

 

 

 

Többek között ezekre a kérdésekre lehet választ találni a Játékmentor foglalkozásokon.

Miből áll egy Játékmentor  óra?

 

  • A szülők és a gyermekek 1 órás alkalmakon ismerkedhetnek meg az új generációs fejlesztőjátékokkal - a különféle készségeket támogató eszközöket kézbe vehetik, szabadon kipróbálhatják, és játszhatnak vele
  • gyorsan, a gyermekek befogadó készségét figyelembe véve egyszerűen elkészíthető, kis eszközigényű apróságokat lehet készíteni.

 

A kézműves tevékenység célja egyfelől a Szülők ismereteinek bővítése, megismertetése azokkal az alkalmatosságokkal, melyek használata otthon is könnyedén megoldható, másfelől olyan feledésbe merült technikák felelevenítése, mellyel a Szülőben felébreszthető újra, a gyermekben pedig megalapozható a kézműveskedés szeretete.

 

Az új generációs fejlesztőjátékok tárháza természetesen nem merül ki a 1,5-5 éves korosztály számára készített eszközökben. A nagyobbak számára is találhatók olyan játékok, melyeket gondosan összeválogatva több oldalról is támogatható a gyermek fejlődése, önbizalma, növelhető belülről fakadó önbizalma.

A kisiskolás korosztálynak szóló tematikus foglalkozáson minden alkalommal más kompetenciaterületet megmozgató játékokat próbálhatnak ki a gyermekek. A foglalkozás célja az iskolai oktatásból kimaradó kompetencia és intelligenciaterületek felfedezése, megismerése. Hogy ez könnyebben és gördülékenyebben menjen, a foglalkozások jobb agyféltekét mozgásba lendítő gyakorlatokkal indulnak. A mindennapos oktatás ugyanis sokszor háttérbe szorítja a jobb agyfélteke értékes tulajdonságait, úgymint a kreativitást, játékosságot, fantáziát, az értékes, szubjektív meglátások kifejezését.

 

Ahhoz azonban, hogy az oktatásban háttérbe szorított kompetenciákat, intelligenciaterületeket is aktivizáljuk, a jobb agyféltekének is nagyobb részt kell vállalnia a munkában – a Játékmentor órái pont ezzel foglalkoznak: támogatják a térlátás, logikus gondolkodást, stratégiaalkotást, ok-okozati összefüggések felismerését, induktív-deduktív megközelítési mód elsajátítását, valamint a problémamegoldás alapú gondolkodás mellett a különféle intelligencia területek fejlesztését is.

 

A játéktevékenység, mint olyan, természetesen nem helyhez kötött. Igény esetén 8-10 fős csoportok számára a foglalkozások külső helyszíneken, óvodákban, iskolákban is megvalósíthatók. A foglalkozásokról további részletek és jelentkezés a  http://jatekmentor.com/mi-is-jovunk-jatszani/ webcímen érhető el, külső helyszíneken történő foglalkozás tartásához ( 8-10 fős csoportok óvodában, iskolában) információ a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen kérhető!

PARTNEREINK

 

 

Baba Direct

Kapcsolat