Talán regisztráció

 

 

 

 

 

 

 

Regisztráció

A kicsiknek is fontos - Hidratáld a családod!

 

Gondoltad volna, hogy hidegben is rengeteg folyadékot veszít a szervezet? Ha nem is annyit, mint nyáron, de a hideg és a szél miatt jelentős mennyiséget párologtat a bőr. Mivel a kicsik szervezete jóval magasabb arányban tartalmaz vizet a felnőttekhez képest, az Ő egyensúlyukra fokozottan kell figyelnünk - télen is.

A hidegebb idő beköszöntével, azt tapasztalhatod, hogy a saját bőröd is szárazabb a megszokottnál, sőt - akár több odafigyelést is igényelhet, mint nyáron.

Ha száraz, akkor víz kell neki - de hogyan? Hidratálj!

A hidratálás a szervezet víztartalmának növelését jelenti - ebből nem csak az izomok és szervek,hanem jócskán a bőr is részesül:

- kisimulnak a kiszáradástól összehúzódótt területek, rugalmasabbá válik és úrja ellenállóbb is lesz. Persze ehhez nem lesz elég egy pohár víz, rendszeresen meg kell innunk a szükséges mennyiséget.

Napi szinten fontos a folyadék pótlása, gyermekeknél legalább annyira, mint a felnőtteknél. Az Ő vízháztartásuk ugyanis hamarabb képes felborulni, mint a miénk - így mindenképpen figyelj oda rá, hogy mennyit iszik saját gyerkőcöd.

De mennyi az annyi?

Egészen kicsiknél (a hozzátáplálás megkezdésétől) a 0,7 dl/kg legyen a napi minimum - ez egy 10kg-os gyerek esetében tehát 7 dl alsóhangon, de jobb, ha megissza az egy litert.

Nagyobbaknál (ovis, kisiskolás) 0,9-1dl/kg amivel érdemes számolni minimálisan, hiszen rengeteget mozognak, levegőn vannak - 15 kg-os gyermeknél kb 1,5 l. Tudom, ránézésre soknak tűnhet, de nem, nem sok, az Ő szervezetük víztartalma még jóval magasabb, mint a felnőtteké, tehát ezt a szintet kell arányaiban tartani.

Felnőttek esetében a 20 kilónként 1 l minimum a mérvadó, azaz egy 60 kg-os embernek legalább 3 litert kell innia ahhoz,hogy a szervezete maradéktalanul tudja teljesíteni a feladatát. 

"Közel sem iszom ennyit, mégsincs bajom!"

Most. Mert a szervezeted igyekszik kompenzálni. kicsit kevesebbet dolgozik a veséd, kicsit kevesebb folyadékot tartanak vissza az izmok és ízületek, csak picivel kevesebb a folyadék a szemgolyóban a csarnokvíznél, stb. - mindig csak egy picivel alacsonyabb szint = fáradékonyság és sokkal gyorsabb öregedési folyamat.

Hamarabb kopnak és lesznek fájósak a térdek, vagy a derék, hamarabb romlik a látás, a memória, kevesebb vér kevesebb oxigént szállít mindenhová, nagyobb az esélye a vese és májbetegségeknek, hiszen a legfőbb méregtelenítő szervek nem kapnak megfelelő átmosást - és persze az egyik legnagyobb szerv, a bőr lesz a kevés folyadék egyik legnagyobb vesztese.

Miért kell víz a bőr megfelelő működéséhez?

Gondoltad volna, hogy a testünk vízraktára 10-20%-a a bőrben van?  Emellett pedig 64%-ban vizet tartalmaz? Mint a legfontosabb szerveink is - mind mind vízből tartalmaz legtöbbet.

A fokozott vízvesztésnek köszönhetően szárazabb, durvább tapintású, hámló, pikkelyes lehet a bőr. Emellett a csökkent víztartalom miatt ráncosabb, feszülhet, viszkethet, könnyen kipirosodhat és védtelenebb a kórokozókkal szemben is. Ilyenkor akár a gyulladást vagy allergiás reakciókat kiváltó anyagok is könnyebben bejuthatnak a bőr mélyebb rétegeibe. Gyermekeknél ugyanúgy, mint felnőttek esetében.

Ha láttad már gyermekeden, hogy:

- szája kicserepesedik hidegben, szélben vagy melegben

- bőre viszket, porszerűen hámlik, mikor megvakarja

- könnyen kipirosodik az arca, szájának környéke, kézfeje

- "repedezik" a bőre könyöknél, térden

- többször kap el betegségeket, mint az megszokott (nem új közösség okán)

- kicsit lassabban reagál a megszokottnál a dolgokra, fáradt

- fejfájásra panaszkodik

- többet alszik

- kevesebb és sötétebb színű a vizelete

- szeme mintha picit fénytelenebb lenne, 

akkor mindeképpen fokozottan figyelj a megfelelő folyadékbevitelre!

1. Télen ugyanis a hideg mellett (amikor a szervezet jobban termeli a hőt, több energiát használ fel, így több vizet is) a fűtés és a szél szárító hatása  is legalább annyira megterhelő, mint a nyári napsugárzás és meleg
2. Figyelj arra is, hogy megfelelő kozmetikumokat használjatok - hiába nincs allergiája a gyerekeknek a felnőttek számára ajánlott tusfürdőkkel szemben, azok erőteljesebben tisztítanak, ezzel pedig le is viszik a bőr saját védőrétegét. Nem vélelen, hogy a kicsik számára más, kímélőbb összetételű kozmetikumok léteznek. Ezek közül is a natúr termékek lesznek azok, amelyek a legjobban vigyázzák a gyermekek bőrének egyensúlyát (teszem hozzá, szerintem a felnőttekét is, feltéve, hogy nem olyan fizikai mukát végez az ember, ahol a nap végén fontos a fokozott tisztítóhatás).

Kell-e külső hidratálás?

Ha nem is konkrétan hidratálásról van szó, de nem árt - tulajdonképpen segíthetünk vele a bőrnek a védekezésben és a túl sok folyadék elvesztése elleni harcban.

Hidratálttá a bőr és a szervezet sejtjei ugyanis csak a belsőleg felvett víztől válnak, a "hidratáló" néven futó krémek csupán a bőr egészen vékony felső rétegeibe jutnak be többnyire (speciális kezelésekel összekötve persze juttathatók a hatóanyagok mélyebbre is, de az nem az egyszerű krémezés).

Egy jó hidratáló nem kőolajszármazék, hanem víz alapú - erre nagyon figyelj a választáskor - érdemes legalább egyszer végigböngészni az arckrémnek, testápolónak szánt termékek összetételét, és garantáltan egy életre megjegyzed, hogy mit ne vegyél le többet a polcról, akármit is állít egy reklám róla.

A jó hidratáló krém:

- nem tömíti el a pórusokat és nem akadályozza meg, hogy a bőr "lélegezzen"

- helyreállítja a bőr védő funkcióját azzal, hogy visszaállítja a védelmet biztosító lipidréteget és akár képes arra is, hogy a bőr felső rétegét feltöltse vízzel, tápanyagokkal - így amíg a belülről törénő hidratálás eljut a szükséges helyre, a bőrfelszín egy plusz védőréteget kap.

A kicsiknek itt is elég a nekik szánt testápoló, sőt, több termékcsalád tartalmaz kifejezetten hideg, szeles időben extra védelmet nyújtó krémeket a kicsi lurkóknak.

Szóval inni, inni, inni - vizet, facsart gyümölcslevet (nem a sűrítményből visszahígított dobozos cuccokat) és gyümölcsteát. Felnőtteknek mehet teából a fehér, a vörös és a zöld is - mindnek rengeteg jótékony hatása van.

Ha pedig nem bízol a bolti gyümölcsteák összetételében, akár azt is készíthetsz magadnak - ez a sült tea. Katt és nézd meg, hogyan készül ;-) 
 

Képek forrása: www.omniaradiationbalancer.com, www.quora.com

 

 

Baba Direct

Kapcsolat