Talán regisztráció

 

 

 

 

 

 

 

Regisztráció

A természet antioxidánsai - Piros gyümölcsök szezonja

 

A sok rosszért felelős szabadgyökökről, melyek a betegségek és a korai öregedés szempontjából legnagyobb ellenségeink és a velük harcoló antioxidánsokról szinte minden nap hallunk.

De vajon megoldhatjuk, hogy temérdek „mű”-vitamin helyett i magunk válogassuk össze táplálékunk részeként ezeket? Ha már a természet mindent megalkotott számunkra, amire csak szükségünk lehet.

A gyümölcsöket sok esetben kategorizáljuk színük szerint – nem véletlenül. A piros színű gyümölcsök például egy olyan molekulát tartalmaznak, mely közismert antioxidáns: a likopin, mely képes semlegesíteni a szabadgyököket.

Emellett magas C-vitamin tartalommal is rendelkeznek, így az immunrendszerre gyakorolt hatásuk már jelentősnek mondható, arról nem is beszélve, hogy vírusölőként is kiválóan megállják  helyüket.

A piros zöldségek és gyümölcsök a következők:


gyümölcsök: piros alma, gránátalma, piros körte, görögdinnye, cseresznye, meggy,málna, földieper, tőzegáfonya, piros szőlő, ribizli

déli gyümölcsök: vérnarancs, piros grépfrút

zöldségek: cékla, piros paprika, retek, cikóriasaláta, vöröshagyma, rebarbara, és paradicsom.

Melyiket mikor?

Bármelyiket, bármikor – a legjobb az, ha megelőzni tudjuk a betegeségeket és nem csak kezelésükre fordítunk hangsúlyt. Kialakult probléma esetén azonban jó tudni, hogy melyiket válasszuk inkább:

Eper, málna, áfonya, ribizli: kitűnő vírusölő, szabályozza a máj működését és az epehólyag tisztításában is segít+ apró magvaik miatt az emésztésre is jó hatással vannak.

Cseresznye és meggy: káliumot tartalmuk nagyon fontos a szervezet sav-bázis egyensúlyának fenntartásában, ami tulajdonképpen egészségünk alapköve is egyben. Az elsavasodott, ellúgosodott szervezet mindig melegágya a különböző fertőzéseknek.

Nézzük, mire, melyik a legjobb:

  1. Ribizlivel a Candida ellen?

           A ribizli is sok káliumot tartalmaz, e mellett A, B és C-vitamin is található benne, ami a többi hasznos anyaggal        

           párosulva kiváló gombaölő.Candida-diétaesetén ajánlott minél több ribizli fogyasztása

  1. Húgyúti fertőzésekre vörös áfonya
    Az egyik legerősebb antioxidáns a vörös áfonya, hiszen ennek segítségével és fogyasztásával megelőzhető a magas koleszterin szint kialakulása, valamint a daganatos megbetegedések is. Sok ásványi anyagot és vitamint tartalmaz. Kifejezetten alkalmas a húgyúti fertőzések enyhítésére és kezelésére.

  1. Tisztítókúrához: meggy
    A meggy az egyik legjobb választás tisztítókúra esetén, mivel serkenti a gyomor és a belek működését és vízhajtóként is alkalmazható. Csökkenti a vércukor- és koleszterinszintet, így segít megelőzni az elhízást is.

  1. Fiatalító eper 
    Általános tisztító hatásánál fogva ez a gyümölcs a bőrt széppé és fiatalossá varázsolja, értisztító hatásának köszönhetően pedig segít a koleszterinszint szabályozásában is.

  1. Vértisztítás málnával – nemcsak nőknek
    Az eperhez hasonlóan szintén kiváló vértisztító, egyben vérszegénység ellen és lázcsillapításra is alkalmas. Rengeteg A-, B- és C-vitamin, számtalan ásványi anyag (pl. kálium, kalcium, foszfor) található benne.

Érdemes nem megfeledkezni róla, hogy az Afrikából származó rooibos (vörös fokföldi rekettye) vörös tea a legmagasabb antioxidáns tartalmú tea, melyről ennek köszönhetően az élettani öregedés lassítására és a szervezet megújításával az allergiás tünetek kezelésre is tökéletes.

TIPP:

Vidd magaddal a télbe a nyár ízeit!

Nyáron természetes, hogy feltankolunk gyümölcsből, de télen nehéz ezt minden esetben megoldani. Eltehetjük a gyümölcsöket lekvárnak, befőttnek, arról azonban nem szabad megfeledkezünk, hogy a hőkezelés jelentősen károsítja a bennük lévő vitaminokat.

Jó megoldás lehet, ha inkább lefagyasztjuk a gyümölcsöket – így jóval kevesebbet veszítenek értékes hatóanyagaikból.

 

 

 

Baba Direct

Kapcsolat