Talán regisztráció

 

 

 

 

 

 

 

Regisztráció

Főzz alapból immunerősítőkkel!

 

Ha a betegségek elkerüléséről van szó, mindenki szeretné azokat a legkevesebb gyógyszerrel és a legrövidebb módon megoldani. Ha teljes mértékben nem is tudjuk elkerülni a kórokozókat, de alapvetően erős immunrendszerrel vágunk neki a harcnak, máris nagyobb az esély, hogy a betegséggel töltött idő az átlagnál rövidebb legyen.

 

Antibiotikumok a konyhában?

A magyar nép méltán híres bölcsességéről – nem véletlenül főz, készít szinte mindent olyan alapanyagokból, melyek az egészséget is támogatják. A kömény, fokhagyma, hagyma, majoranna, bors szinte minden igazi magyaros ételnek az alapját képezi, míg a más országokban elterjedt gyógy- és fűszernövények ízvilága mára tökéletesen beépült, egyébként is színes étkezésünkbe.

A feladat már csak az, hogy ne félj tőlük – állítsd össze a heti menüt úgy, hogy minden napra jusson néhány immunerősítő, vagy fertőtlenítő hatású fűszernövény a szervezetetekbe! Könnyebb lesz mint gondolnád – lehet, hogy eddig is használtad naponta őket, a különbség csak annyi, hogy ezt mostantól már tudatosan teszed :-).

Minél rövidebb ideig sütöd, főzöd ezeket, annál inkább megtartják hatóanyagaikat, így most azokat gyűjtöttük össze, melyek nem órákig tartó főzéssel készülnek. Ha érzed, hogy bujkál benned valami, érdemes még tudatosabban használni a természet patikáját.

 

Mibe mit?

Saláták és nyers zöldséggel készült szendvicsek esetében jársz legjobban, hiszen a tápanyagok egyáltalán nem vesznek el. 2-3 naponta (azaz heti 2-3 alkalommal legalább) alapvetően is érdemes beépíteni az étrendbe, de ha a betegség megelőzése vagy minél gyorsabb leküzdése a cél, akkor akár minden nap érdmes fogyasztani egy adag nyers zöldséget. 

A krémleveseknél akkor kapod a legerősebb ízt, ha az adott zöldséget még nyersen, egy kevés alaplével leturmixolod és csak addig főzöd, míg éppen rottyan egyet – tovább nem szükséges. Valójában krémlevest bármilyen zöldségből készíthetsz, ha van alapleved (korábban főtt, lefagyasztott húsleves, csontleves leve) – akár percek alatt is.

Pácolt húsnak válassz olyat, ami gyorsan sül, így a bors, fokhagyma, hagyma, mustár, melyek mind rövid ideig lesz hőhatásnak kitéve.

Rizskörethez adj kurkumát, csak egy csipetet, fantasztikus ízt ad neki, és kiváló fertőtlenítő is egyben.

A desszerteket vagy édes második fogásokat sem kell mellőznöd, hiszen ezekhez fahéjat szinte minden esetben, de sokszor gyömbért és kurkumát is adhatsz.

Kávéd is lehet tökéletes – adj fahéjat hozzá, hogy meleg ízt kapj, egy pici kardamommal detoxifikáld a kávé koffeinjét, sőt a hozzáadott tej nyálkaképző tulajdonságait is semlegesíti (ami miatt megfázás, hurutos köhögés esetén nem ajánlott egyébként tejet inni).

Teádat is (főleg, ha az alapvetően is immunizáló zöld teát választod) mennyeivé teheted kardamommal, fahéjjal, gyömbérrel - ha szereted a kelet varázslatos ízeit. Nem kell sok, éppen csak, alig észrevehetően – de így bontakoztatja ki mindegyik fűszer.

Gyömbért a legtöbb szörphöz, üdítőhöz adhatsz – ára borsosnak tűnhet, de nem az, annyira intenzív az íze, hogy minimális mennyiséget kell használnod minden esetben, ha lehet a szárított helyett válaszd a frisset.

A legjobb az, ha ezeket a fűszereket egy mindig látható helyre teszed és bármit készítesz, gyorsan átfutod őket, hogy az adott italba vagy ételbe mi az, amit beletehetsz. Bánj bátran az ízekkel ;-)!  

 

 

 

Baba Direct

Kapcsolat