Szeretnénk előrebocsátani, hogy nem megbélyegzés az, amiről itt szó van, SŐT! Szerintünk minden anya fejében megfogalmazódnak kérdések, kimondva vagy kimondatlanul, mely kérdések egy témakör körül keringenek: Milyen anya vagyok?! Szerintünk minden anya jó, minden anya és apa a gyermeke javát szeretné szolgálni és gondoskodni akár saját erejének és képességének határait is feszegetve. Sok anyától kapjuk azt a visszajelzést, hogy Bababőrönd kezdeményezésünk mennyire segített és milyen komoly kapaszkodókat adott információszerzés és a babavárás során felmerült kérdések megválaszolására - Szívesen segítünk! És nem állunk meg, hiszen az anyaság komoly kihívások elé állít mindenkit a dackorszakok, bölcsőde, ovi választás, iskolakezdés és sorolhatnánk még a példákat, élethelyzeteket.

Szeretnénk megfelelő öniróniával megfogalmazni azokat a fontosnak vélt pontokat és eseményeket egy anya életében, amikor a szorongásokat, kételyeket legyőzve lép egy szülő át saját árnyékán, hoz meg döntéseket és feszeget határokat, saját határait. Szeretnénk, ha a gyermekvállalás és nevelés, életre való felkészítés minden kritikus pillanatában eszetekbe jutna, hogy nem vagytok "szaranyák"!
Fogadjátok írásainkat sok szeretettel!

 

BabaDirect Csapata

Ez a 7 mondat segíthet a szorongó gyereknek

A szorongás alól nem kivétel sem a gyermek, sem a felnőtt. Az ovis csúfolódás, egy iskolai beadandó, felmérő vagy a munkahelyi, családi gondok is előidézhetik a félelmet. A szülők egyik fő feladata az, hogy enyhítsék gyermekeikben a feszültséget. Lisa Petsinis életmód-tanácsadó néhány pontos útmutatója fogódzót adhat a szorongó gyerekek családjainak és enyhítheti a pánikot. 

 „Megértem, hogy félsz.” 

A szakember szerint egy gyerek esetében sokszor már az enyhíti a belső feszültséget, ha a szülő megfogalmazza számára, mit érez. Ha ez megvalósul, már könnyebben indul el a megoldás felé. 

„Tudom, hogy nehéz.” 

Ha a szülő tükrözi a gyermek érzéseit, egyszerűbbé teszi számára, hogy megnyíljon, és elmondja, milyen gondolatok kavarognak a fejében. Fontos elmondani a csemetének, hogy teljesen rendben van, hogy így érez. 

„Szeretnél egy ölelést?” 

A fizikai kontaktus serkenti az oxitocin (az egyik boldogsághormon) termelődését, és csökkenti a kortizol, azaz a stresszhormon szintjét. Tehát az ölelés nemcsak azért kell a gyereknek, hogy biztonságban érezze magát, amikor szorong, hanem fizikailag is jobban lesz tőle. 

„Lélegezz mélyeket!” 

A légzés az egyik legjobb relaxációs technika: ha a gyerek pánikol, a legjobb, ha megtanítja mélyeket lélegezni, mert ez megnyugtatja az ugrásra kész szervezetet, és lecsendesíti az elmét. 

„Mi a legrosszabb, ami történhet?” 

Ez a kérdés abban segít, hogy más szemszögből nézze a gyerek a saját aggodalmait, a végeredménye pedig általában az, hogy rájön, sokkal kisebb a probléma, mint ahogy belül érzi. 

„Tegyél meg minden tőled telhetőt!” 

Tudatosítani kell a gyerekben, hogy nem kell tökéletesnek lennie, épp elég, ha megtesz minden tőle telhetőt. Jellemzően ilyen fajta szorongás az iskolásoknál fordul elő dolgozatok előtt, úgyhogy gyakran kell használni ezt a mondatot. 

„El fog múlni ez az érzés.” 

Amikor szorong az elme, a félelem időtlenné válik – az az érzése az ijedt személynek, hogy örökké borús marad minden. Ezért kell emlékeztetni a gyereket arra, hogy nem fogja mindig ilyen rosszul érezni magát a bőrében, elmúlnak a nehézségek, és újra felhőtlenné válik az élete.

 

- a Maszol.ro - 2020. október 08. | nlc.hu

 

 

 

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.