Babád fejlődése

Már jól és biztosan érezhetőek a mozgások első baba esetén is. Forog, ugrál, úszkál, nem unatkozik és mivel a magzatvíz jelentős mennyiségben nő, így elég helye is van minderre. A méhed felső része a köldök magasságában található már. A véredből ellenanyagok jutnak a magzatba, ezek védik a őt az első hetekben a betegségekkel szemben.

A külső zörejeket is egyre jobban hallja – most tanulja megkülönböztetni a belső zajoktól, így érdemes hozzá beszélni már – hozzászokik a legtöbbet hallott hanghordozásokhoz, így születése után azokat könnyen felismeri majd. Hossza 23-25 cm, súlya 250 – 320 g körüli, nagyjából heti 80-100 g-ot hízik.

Mi történik Veled?

A bőrpigmentáció egyre jobban fokozódhat, de a szülés után a legtöbb elhalványul. A mellben előtej (colostrum) termelődhet, ez híg, átlátszatlan anyag, ami az első napokban alkalmas az újszülött minden szükségletének kielégítésére. Az izületek és tartószalagok lazábbá válhatnak, ezért gyakori lehet a hát- és egyéb fájás. Megfelelő mozgással ezeket a tüneteket enyhíteni lehet, sőt, rendszeres mozgással akár megszüntethetőek a panaszok.

A külső megjelenésed rózsás lehet, ahogy az arcod is. Ebben az időszakban nagyon sokan megszépülnek (haj, bőr), és a jó közérzet még inkább hozzásegít, hogy kiélvezd a várandósság legszebb és legenergikusabb időszakát.

Egyre erősebben érzed azt a megfoghatatlan, leírhatatlan szeretetet, mely babádhoz köt Téged, így egyre inkább szeretnél mindent megadni számára. Mivel a pici egyre jobban hall, a külső és belső zajokat is most tanulja megkülönböztetni, érdemes Vele egyre több zenét, mesét hallgattatni és a reakcióit figyelni.

Tipp

Érdemes pocakodra nagyméretű fejhallgatót tenni, vagy a direkt erre a célra kifejlesztett „Pocakzenét” beszerezni. Ez teljes felszereléssel tartalmazza azokat a zenei anyagokat, melyeket a kutatási eredmények alapján a baba számára leginkább fejlesztő, nyugtató hatásúnak találtak a szakemberek.

Érdemes figyelni az egészséges étkezésre, hiszen a 20. hét után akár heti 0,5 kg súlygyarapodás is várható hetente.

Mozgás

A derék és hátfájdalom enyhítésre érdemes végezni a jóga gyakorlatai közül a macskapózt. Átmozgatja, felfrissíti a teljes gerincet, oldja a hát és derék fájdalmait.

Hogyan végezd?

  1. Állj négykézláb a földön. Térded alá tegyél takarót, vigyázz az izületeidre. Vállad alatt legyen a két tenyered, csípőd alatt a két térded. Hátad tartsd egyenesen. Eleinte érdemes ellenőrizni a tükör előtt!
  2. Kezd el figyelni a légzésed, s kilégzésnél billentsd magad alá a medencédet, miközben combjaidat, karjaidat megtartod, és a gerincedre fókuszálva, csigolyáról-csigolyára domborítsd a teljes hátadat, végül hajtsd le a fejedet.
  3. Belégzésnél kezd el vissza billenteni a medencédet úgy, hogy a háti gerincszakaszt megnyújtóztatod két irányba, s visszatérsz a kiinduló helyzethez. Fejedet ne lógasd, de ne is emeld ki. Tartsd meg hosszúnak a tarkód, nézz  a talajra.
  4. Kérlek, kerüld a homorítást kismamaként!